Sunnah

Hijama Voordelen

Voordelen Hijama behandeling

De Hijama voordelen na een behandeling zijn immens en velen voor u hebben er de profijten van ondervonden. Binnen de Oosterse en Islamitische geneeskunde is Hijama en Cupping een veelvuldig gebruikte zuigtechniek, die ontwikkeld werd om toxines (gifstoffen) en spierkrampen vanuit diepere lichaamsweefsels naar het huidoppervlak te trekken. Tijdens de Hijama en Cupping behandeling worden cups gebruikt om de energiebanen (meridianen) en de acupressuurpunten van het lichaam te behandelen waardoor pijnen, kwalen en ziektes worden verzacht en/of verwijderd.

Omdat meer dan 70% van alle ziekten, pijnen en kwalen het gevolg zijn van bloed dat niet in staat is om bepaalde delen van het lichaam te bereiken, zorgt een Hijama en/of Cupping behandeling er wel voor dat het bloed deze delen van het lichaam wel bereikt. De voornaamste voordelen van Hijama behandeling is zijn enorme dieptewerking en is de behandeling vooral effectief in de bestrijding van pijn, kwalen en meer dan 72 ziektes. Hijama en Cupping is een vorm van acupunctuur die gericht is op de beweging van de energie, het bloed, lichaamsvloeistoffen en een verbeterde voedsel- en zuurstofopname in de cellen. Na een Hijama en/of Cupping behandeling worden nieuwe rode bloedcellen gevormd in uw lichaam.

Hijama voordelen wet cupping
Reacties na een Hijama en Cupping behandeling

Op uw huid:
Een directe toename van de vulling van de bloedvaten in de huid, hierdoor stijgt de temperatuur van de huid, de huidweefsel versterkt, zweet- en andere kleren van het uw lichaam werken beter. U reinigt uw lichaam van zuurrijke en giftige stoffen (bloedstasis) die zich in uw lichaam bevinden en deze alleen maar vermeerderen naar mate we ouder worden. Uiteindelijk wordt het vermogen om uw huid te vernieuwen versterkt.

Op uw spieren:
Als reactie op de Hijama en Cupping behandeling zullen de bloedvezels in uw spieren geactiveerd worden als respons op de stimulatie van de haarvaatjes. Het openzetten van de bloedvezels in de spieren zet de bloedstroom goed op gang, waardoor de stijfheid in een spier opgeheven kan worden. Tevens zal uw lymfe-afvoer verbeteren.

Op uw gewrichten:
Een betere doorbloeding zal ontstaan in uw gewricht na het zetten van een cup in het aangrenzende gebied en er zal een sterke verbetering optreden van eventuele pijnklachten.

Op uw spijsverteringsorganen:
Bij een chronische constipatie of andere maag-darmstoornissen kan grote verbetering bereikt worden op de doorbloeding van de peristaltiek. Ook is dit middendeel van de buik belangrijk omdat het zelfhelend vermogen van het lichaam optimaal is bij een goede werking van maag, milt en darmen. U milt hoeft tevens het onreine bloed niet meer om te zetten omdat dit middels de behandeling is verwijderd.

Op het zenuwstelsel:
Na een behandeling ontstaat er een stimulatie van de sensibele zenuwen van de huid bij toepassing op de rug, waardoor het effectief is bij klachten als hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid, hoge bloeddruk en stressgevoelens.